Втори транш финансиране по Инициативата за Дигитални Новини на Google

Инициативата за Дигитални Новини (Digital News Initiative) е партньорска инициатива на технологичния гигант Google  и издатели на новини в Европа. Целта на инициативата е да се осигури финансиране за изпълнението на проекти, които изследват и насърчават развитието на нови високотехнологични решения за публикуване на новини.

Усилията на Google да подкрепя големи и малки новинарски организации в опитите им да тестват и разработват нови решения идват по същото време, по което компанията се опитва да достигне до споразумение с европейските регулаторни власти за дейността си. Наскоро технологичният гигант бе обвинен, че има твърде доминантна роля на пазара не само като доставчик на своята популярна услуга за търсене, но и като доставчик на мобилни решения в лицето на платформата Android.

Друг начин да погледнем на ситуацията е, че усилията на Google идват точно навреме, за да влеят нови сили в една изтощена индустрия. Много новинарски организации в Европа изпитват затруднения да се справят със спецификите на модернизиращата се индустрия. Вестниците масово се превръщат от доходоносни бизнеси, които печелят, както от самите издания, така и от място за реклама в тях, в издържани предимно от рекламни приходи безплатни онлайн медии, чието съдържание се разпространява по много и различни начини във виртуалното пространство.

Списък на проектите, финансирани от DNI, разбити по държави и вид проект.
Списък на проектите, финансирани от DNI, разбити по държави и вид проект. Кликнете за повече информация.

По инициативата се инвестират 24 млн. евро в 124 проекта от 25 европейски държави. Това е вторият транш финансиране, който се отпуска. При първият се отпускат 30 млн. евро за развитие на 128 проекта. Одобрените проекти са изключително разнообразни по мащаб и фокус. Някои са на големи медии и имат амбициозни цели като развитие на журналистика на данните и използването на изкуствен интелект за подбор на новини, които да се предложат на читателите. Други идват от по-малки играчи, като например неправителствената организация, която разработва софтуер за разграничаване на истинските новини от фалшивите.

Разлика между проектите, финансирани от първата и втората вълна се открива и във фокуса им. Новите 124 проекта са избрани не само на база фактори като цялостно въздействие, иновативност и изпълнимост, но и въз основа на това дали се фокусират върху сътрудничество. Подобни инициативи са от изключителна важност за развитието на СЗИР, тъй като подпомагат развойна дейност в сектор, в който оперират голяма част от членовете на клъстера.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *